منظور از کلاس مقاومت شیمیایی کاشی چیست و چه اهمیتی دارد؟

کاشی ها ( لعابدار و بدون لعاب ) از لحاظ مقاومت در برابر عوامل شیمیایی منتخب تقسیم بندی شده اند

منظور از پولیش کاری بر روی کاشی چیست؟

پولیش کاری : برای راحتی بیشتر در تمیز کردن سطح و نیز افزایش جلا لایه نازکی از سطح کاشی برداشته میشود.

مناسب ترین محصول کاشی برای محیط های پر ترافیک کدام است؟

کاشی پرسلانی (لعابدار و بدون لعاب ) مناسب ترین محصولات هستند.

برای کاهش قابلیت لکه پذیری کاشی های پرسلانی بدون لعاب چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

پس از نصب حتما باید آثار ملات از سطح کار شده پاک شود. زیرا ملات باقیمانده موجب جذب و حفظ آلودگی روی سطح کاشی میگردد.پس از آن میتوان از محلولهای شیمیایی به نام واکس برای اعمال روی سطح کاشی های نصب شده استفاده کرد.واکس حفره های زیر سطحی را پر میکند و مقاومت در برابر لکه پذیری را افزایش میدهد.واکس کاشی را میتوان از نمایندگیهای کاشی تهیه کرد و طبق دستورالعمل مصرف نمود.

کاشی پرسلانی الوند در چه انواعی تولید میشود؟

1- لعابدار 2- بدون لعاب (تکنیکال) طرح های تکنیکال نیز به انواع وین و فلیک (رگه و ترک ) فقط وین (رگه) دبل شارژ(دولایه) تقسیم بندی میشوند محصول بدست آمده که از کدام از این روشهای تولید زیبایی خاص خود را داراست . بعضی از این طرحها نیز میتوانند بصورتهای پولیش و گونیا شده یا بدون پولیش تولید شوند.

چه محصولی برای نمای بیرون ساختمان مناسب است؟

با وجود آنکه استفاده از سنگهای طبیعی در نماهای خارجی متداول است اما کاشی پرسلانی مناسب تر است .

چرا کاشی خریداری شده من برای تعمیرات (با کد محصول و رنگ یکسان با کاشی خریداری شده در سال قبل متفاوت است ؟)

پاسخ سوال دوم تا حدودی این وضعیت را توضیح میدهد زیرا این امر نتیجه تولید یک محصول در زمانهای مختلف و احتمالا پخت در کوره های متفاوت یا تغییرات جزئی در ترکیبات لعاب است. بسیاری از ترکیبات طبیعی درتهیه بدنه و لعاب محصولات مورد استفاده قرار میگیرند. هر بار که مواد اولیه برای یک لعاب از یک تامین کننده تامین میشوند همچنین اجزاء بدنه با یکدیگر مخلوط میشوند و هر بار که یک کاشی پرس و پخته میشود ممکن است تغییرات جزئی رخ دهد.عموما این مساله مشکلی را ایجاد نمی کند زیرا مشتری محصولی با کد یکسان را برای هر مرحله خریددریافت می کند اما بهر حال در صورت وجود فاصله زمانی بین خرید ها دستیابی به همان رنگ اولیه مشکل است. در این موارد مطمئن شوید که کد محصول خریداری شده باکد محصول اولیه یکی است . در صورتی که محصولی با کد مورد نظر موجود نبود حتما قبل از خرید نمونه ای را جهت مقایسه با محصول نصب شده در خواست نمائید.

معنی تن یا تنالیته و گرید ابعادی یا کالیبر چیست و چه اهمیتی دارند؟

تن یا تنالیته به شدت و ضعف رنگهای یک کاشی اشاره دارد و گرید ابعادی یا کالیبر به اندازه اضلاع کاشی با استفاده از دستگاهای اتوماتیک و دقیق کاشی های خود را در دامنه های ابعادی مختلف در کارتنهای جداگانه بسته بندی کرده و با ذکر گرید های ابعادی A,B,C مشتری را در مورد کاربرد صحیح محصول راهنمائی نموده تا با استفاده از کاشیهای هم اندازه یکنواختی و سهولت کار هنگام نصب و زیبایی بیشتر سطح را پس از نصب بدست آورد. از آنجا که مواد طبیعی در بدنه و لعابهای کاشی ها مورد استفاده قرار میگیرند تغییرات جزئی در رنگ کاشیها در نوبتهای گوناگون تولید یک محصول بطور طبیعی ایجاد میشود. بسیار مهم است که کاشیهای خریداری شده از یک تن و از یک گرید ابعادی باشند تا پس از نصب سطحی یکنواخت از نظر رنگ عرض بند یکسان بدست آید. البته واضح است که گرید های ابعادی متفاوت را میتوان بر روی دو دیوار غیر مرتبط با هم مورد استفاده قرار داد.

چگونه کاشی ها را تمیز کنیم؟

بیشتر محصولات لعابدار و پرسلان به حد اقل نگهداری نیاز دارند. این محصولات را میتوان با استفاده از آب و یا تمیز کننده های مایع با PH خنثی (غیر اسیدی و غیر قلیایی ) تمیز کرد. پس از شستشو باید آبکشی با آب خالص صورت گرفته و سطح کاشی ها برای جلوگیری از ایجاد لایه نازک ناشی از جرم آب خشک شود. مانند کاشی های پرسلانی غیر لعابدار دیگر اگر مایعات ریخته شده بر روی کاشی سریعا جمع آوری نگردند ممکن است باعث ایجاد لکه در سطح محصولات دارای رنگ روشن گردند.کاشی ها بایستی پس از نصب کاملا از ملات های استفاده شده برای نصب تمیز شوند تا نگهداری و تمیز کردن کاشی ها در آینده براحتی صورت گیرد.کاشی پرسلان یا سرامیک لعابدار بایستی بطور منظم برای جلوگیری از تشکیل لکه یا لایه ای ناشی از گردوغبار روغن تمیزکننده ها واکس بخارات مایعات و.......... تمیز شود تا سطح تمیز مانده و از ایجاد شرایط لغزندگی سطح جلوگیری شود.

کاشی پرسلانی چیست ؟

این نوع کاشی که با اسامی دیگری چون کاشی گرانیتی و سنگ مصنوعی نیز شناخته میشود مزایای بسیاری نسبت به کاشی های دیواری و کف و همچنین سنگ طبیعی دارد.

چگونه باید سطوح داخلی و خارجی منازل را پوشش دهیم تا در عین زیبائی و تنوع رنگ دارای استحکام پاکیزگی و بهداشت مقاومت در برابر عوامل شوینده و پاک کننده و اسیدها و بازها باشد.آیا میدانید چه گزینه هایی برای این منظور مناسب است و چرا؟

تجربه ما از بین سنگ و کاشی که از بقیه گزینه ها بهتر است کاشی را انتخاب میکند زیرا: 1-بهداشتی تر و قابل شستشو تر است 2- زیباست و زیبایی خود را مدت طولانی تری حفظ میکند 3- در دسترس است 4- قیمت آن نسبت به سنگ کمتر است 5- از سنگ سبکتر است 6- از سنگ مقاوم تر است . هم از نظر فیزیکی و هم شیمیایی 7- تکرار پذیر است یعنی میتوان با هر متراژی کاشی مشابه تهیه و تولید کرد

چه مواردی را قبل از خرید کاشی و سرامیک باید رعایت کرد ؟

کاشی های دیواری را کاملا خیس (زنجاب)نموده و سپس اقدام به نصب نمائید تا از صدمات آتی کاشی بر روی دیوار جلوگیری گردد .ایا کاشی کف مقاومت در برابر یخ زدگی را دارد؟

کاشی کف موسوم به سرامیک دارای جذب آب کمتر از 10% هستند و قابل مصرف در پوشش کف سالن ها و منازل و ... می باشد علاوه بر این قابلیت نصب در فضای بیرونی را مشروط به داشتن مقاومت در برابر یخ زدگی دارد.

استاندارد تولید کاشی های کف و دیوار چیست؟

کاشی های کف و دیوار براساس استاندارد ملی ایران به شماره 25 و 67 تولید می گردد.